Overslaan en naar de inhoud gaan
De Loet

De Loet - Heiloo

Waardig, vaardig en aardig. Dat zijn de kernwoorden die collega's van locatie de Loet gebruiken om zichzelf te omschrijven. Herken jij jezelf hierin? Lees hieronder meer over werken bij onze mooie locatie de Loet, in Heiloo. 

Klik hier voor de vacatures in Heiloo

Wat maakt werken bij de Loet bijzonder?

De Loet is een bijzonder mooie locatie in het schilderachtige Heiloo. Op deze locatie huisvesten wij zo'n 108 bewoners met diverse zorgvragen. Het welzijn van de bewoners en persoonsgerichte zorg staan hoog in het vaandel.   

De bewoners wonen in ruime appartementen en ontvangen zorg die bij hun indicatie passend is. Deze indicaties variëren van somatiek (lichamelijke beperkingen) tot psychogeriatrie (bijvoorbeeld dementie).  

Hoe zien de teams er uit?

Bij de Loet zijn er natuurlijk verschillende teams, maar we zien onszelf als één groot “Team de Loet”, want samen zorgen we voor de cliënten. Iedere collega heeft zijn eigen kwaliteiten of discipline, maar samen maken we de zorg voor de cliënt compleet.    

Er zijn 3 zorgteams en een welzijnsteam voor zowel groeps- als individuele activiteiten. De meeste bewoners hebben hun eigen huisarts. Verder hebben we binnen ViVa! Zorggroep eigen specialisten. Zo krijgen de cliënten van de derde etage zorg van een van onze Specialisten ouderengeneeskunde en onze Verpleegkundig Specialist.   

De Loet heeft een locatie manager en elk team heeft een teamleider. Verder zijn er bij de Loet collega's werkzaam in ondersteunende functies bijvoorbeeld: huishouding, keukenpersoneel en planners.  

We leren elke dag van elkaar hoe we het beste de zorg samen kunnen aanbieden voor onze cliënten. 

Lees hier verder

Wat typeert de verschillende afdelingen?

Wanneer je de Loet binnenkomt zie je als eerste het gezellige restaurant. Op de begane grond en op de eerste verdieping wonen de meeste cliënten met een somatische indicatie. De ruim-opgezette appartementen zijn goed toegankelijk voor rolstoelen en andere hulpmiddelen die je nodig hebt om de juiste zorg te kunnen leveren.

Op de tweede en derde verdieping wonen cliënten met een psychogeriatrische indicatie. Op de derde verdieping zijn er ook drie huiskamers voor groepsverzorging en activiteiten. Waar ook de bewoners van de begane grond en eerste verdieping welkom zijn.

Daarnaast hebben we nog een aantal huurappartementen waar bewoners zelfstandig wonen. Zij kunnen gebruik maken van de faciliteiten van de Loet en mogelijk ook zorg ontvangen via een ZVW-indicatie.

Zoals je leest woont er achter elke deur een ander type cliënt. Wat voor jou als (toekomstige-) collega maakt dat er altijd genoeg uitdaging en afwisseling is.

Hoe ziet een werkdag er uit?

Benieuwd hoe een dag er bij de Loet uitziet? De zorgteams beginnen om 07.00 uur in de morgen met zo'n 7 medewerkers per team en ook collega's in opleiding (denk aan leerlingen Helpende Plus, Verzorgende IG of Verpleegkundige). De teams starten met een korte overdracht van de nachtdienst naar de dagdienst. Hierin worden de laatste bijzonderheden besproken. Dan worden de dossiers gelezen en de daarbij behorende agenda’s.

Vervolgens worden de taken in overleg ingedeeld en start de dag in de zorg. Om de dag goed op te starten voor de cliënten worden de algemene dagelijkse levensverrichtingen gedaan (ADL), zoals wassen en aankleden en medicatie wordt gegeven. Collega's van Wonen en Welzijn beginnen om 7:30 uur en brengen bijvoorbeeld koffie en thee rond, verschonen bedden en doen bijvoorbeeld de was en ondersteunen de zorg. Daarna verzorgen zij de lunch, want voor je het weet is het 11.30 uur en is het lunchtijd. De lunch is zowel voor bewoners als de collega's. De collega's gaan in twee shifts eten zodat er op de afdeling altijd hulp voor handen is voor de cliënten.

In de middag zijn er zorgplanbesprekingen, vinden familiegesprekken plaats en doen huisartsen hun visite rondes. Ook zijn er diverse activiteiten georganiseerd vanuit het welzijnsteam. De collega's die de huishouding verzorgen werken van 8.30 uur tot gemiddeld 14.00 uur. Zij hebben een zeer belangrijke rol, want tijdens het schoonmaken van de appartementen hebben zij gesprekken met de cliënten. Hierdoor kunnen zij signaleren wanneer cliënten extra zorg nodig hebben, maar kunnen de cliënten ook gewoon even gezellig kletsen en verhalen over vroeger delen.

Voor sommige collega's lopen de diensten tot 14.00 uur of 15.30 uur en dan begint de avonddienst. Deze begint met dossiers lezen en het overdrachtsmoment met de collega's van de dagdienst. In de avond werk je in de zorg met zo'n drie medewerkers per team. Aan het einde van de dag brengen de collega's van de avonddienst de cliënten naar bed. Vervolgens is er een overdracht met de nachtdienst.

De nachtdienst bestaat uit zo'n twee collega's die alarmeringsoproepen oppakken en hulp aanbieden. In de vroege ochtenduren wordt de keuken alvast opgestart en start weer een nieuwe dag voor de collega's en cliënten van de Loet.

Wat maakt het werk leuk en waar zitten de uitdagingen in?

Wanneer je bij de Loet werkt ben je onderdeel van ‘Team de Loet’. Complimenten en een gebaar van dankbaarheid van cliënten deel je met elkaar. Wanneer je een glimlach ziet op het gezicht van een cliënt, weet je waar je het voor doet.

Uitdagingen zijn er natuurlijk ook, maar ook dan kun je vertrouwen op je collega's. Situaties veranderen soms in het moment, dus je moet snel kunnen schakelen en handelen wanneer het echt nodig is. De cliënten vertrouwen volledig op jouw zorg. Bij de Loet weet je dat je er als team voor hen klaar staat, want je doet het tenslotte nooit alleen.

Adres

De Loet 1
1851 CR Heiloo
Telefoon: 088-9957725

Bereikbaarheid
  • Op 600 meter afstand van onze locatie is een bushalte
  • Het dichtstbijzijnde NS-station is Heiloo
  • Parkeren kan voor de deur
  • Route
Contact

Als je meer informatie wilt over het werken bij De Loet, dan kun je contact opnemen met de afdeling Recruitment via mailadres: solliciteren@vivazorggroep.nl

Wij gebruiken cookies voor een optimale gebruikservaring. Door gebruik te maken van onze website stemt u hiermee in.